جدید فروش ویژه ! No picture مشاهده عکس بزرگتر

بررسي سه گانه نويسي(تریلوژی) در ادبيات داستاني فارسي

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ی زبان و ادبیات فارسی

فرمت محصول : word

جدید

14,900 تومان

توضیحات

چکیده:

 

سه گانه(Trilogy) را شاید بتوان یکی از فراگیرترین، پرکاربردترین و از آن دست عبارات و اصطلاحاتی دانست که با بسآمدی فراوان در شاخه های مختلف علوم انسانی، هنر، جامعه شناسی، تاریخ و به ویژه ادبیات داستانی دارای جایگاهی خاص و قابل تأمل است. در بین تمامی گونه های
بر شمرده شده، سه گانه با ادبیات داستانی نیز سازگاریِ قابل ملاحظه ای دارد. اصرار به سه گانه نویسی از یک سو و ادعای سه گانه بودن برخی از آثارِ نویسندگانِ ایرانی از سویی دیگر هر پژوهشگری را بر آن می دارد تا به ابعادِ مختلف و چراییِ آن با نگاهی باریک بینانه تر بنگرد. اگرچه بررسی های تطبیقی در این گونه ی اثر آفرینی، به دلیلِ فاصله ی فراوانِ دیدگاه هایی که در مجامع ادبیِ این سوی مرزها با دیگر سو وجود دارد، تمامی پارامترهای لازم در این تحقیق تطبیقی را در بر نخواهد گرفت و حصولِ نتیجه را اندکی بعید و سخت می کند اما با آشناییِ آکادمیک و نگاه نوینِ نقدِ مدرن، در ادبیات داستانی فارسی، مرزبندی در آفرینش هایی که نام و نشانِ سه گانه بودن بر خود گذارده اند به واقع به چالش کشیده شدنِ منتقد است و نویسنده و پدید آورنده در این مجال، همواره برخوردی محتاط با این اصطلاحِ نام آشنا اما تعریف نشده داشته است. در این تلاشِ پژوهشی کوشیده ایم تا با بررسیِ برخی آثارِ قرار گرفته در دایره ی سه گانه نویسی، با رعایت ایجاز و عدمِ ورودِ تام به نقدِ محتوایی، برخی از سه گانه های ادبیات داستانی را با دقتیِ موشکافانه تر مرور کنیم.

کلید واژه: ادبیات داستانی، داستانِ معاصر فارسی، سه گانه نویسی(تریلوژی)، نقد و تحلیل

نقد و بررسی کاربران

هیچ نقدی هم اکنون وجود ندارد

سبد خرید 0 محصول محصول‌ها (خالی)    

سبد خرید من

هیچ محصولی وجود ندارد

ارسال رایگان! ارسال
0 تومان مجموع

پرداخت مشاهده

خانه

محصولات جدید

خبرنامه